barrydebus.reismee.nl

Once upon a time..

Once upon a time, in a kingdom far far away.. vond Princess Peartree haar Prince Charming.
Geen wit paard, maar een oranje bus. Gelukkig maar, want deze brengt de prins en de prinses overal waar ze maar willen.
Langs bergen en dalen, langs burchten en kastelen.

Het avontuur gaat verder via de Romantische Strasse in Duitsland.
We bezoeken Schloss Neuschwangstein, het kasteel van Koning Ludwig II, wat model heeft gestaan voor het bekende Disney kasteel. 'Mad King' Ludwig mag dan wel gek verklaard zijn, maar hij wist wel prachtige kastelen te ontwerpen.

Ons nog wanend in een sprookje, rijden we verder op de Romantische Strasse en vinden een toepasselijke camping, Romantik am Lech. Helaas is het gauw gedaan met de romantiek en binnen 5 minuten spat onze sprookjesbubbel.
Wat een rare camping!
Misschien had de Poolse eigenaar, die 'subtiel' vroeg of we een rekening wilden bij aanmelden, al een waarschuwing moeten zijn. Het aantal luxueuze caravans van 10 meter in lengte, met stuk voor stuk een Mercedes én een Audi ervoor, klopte toch niet helemaal in het vakantieplaatje. Ook stonden er verdacht veel busjes van schoonmaakbedrijven. Tel daar de grimmige, 'unheimliche' sfeer bij op en je kunt je voorstellen dat we de volgende ochtend in alle vroegte weer zo snel mogelijk vertrokken.

Gelukkig hervinden we al gauw de romantiek en wel in de gezellige dorpjes van Donauwörth, Nördlingen, Dinkelsbühl en Rothenburg ob der Tauber. Stuk voor stuk dorpjes met gezellig gekleurde peperkoekhuisjes en middeleeuwse stadsmuren en porten. De laatste was overspoeld door toeristen, maar zeker de leukste van allemaal. We genieten van Kaffee und Kuchen en Steef verrast me met een plaatselijke specialiteit: de Schneeball. Laten we zeggen dat het mooi gevlochten deegballetje er lekkerder uitziet, dan dat hij smaakt :)

We proberen de rest van de route uit te stippelen en besluiten richting Heidelberg te rijden, een deel van de Weinstrasse te pakken en daar het diepe Rijndal in te gaan. We verbazen ons over de vele campings/camperplekken langs het water, maar direct aan de drukke weg. Honderden bakbeesten van campers met mensen die overduidelijk het worstje op hun bord in de gaten moeten houden, opdat het voorbijrazende verkeer deze laat wegwapperen.
Wij houden toch van iets meer rust en kiezen een campinkje wat verder weg van de Rijnoever.
In deze rust zou ik toch zweren dat ik Lorelai hoorde zingen..

De volgende dag laten we Sjaak de Navi een prachtige route uitzoeken langs wijngaarden en de Moezel. We bezoeken nog een middeleeuws kasteeltje, Burg Eltz, waar we nog een heerlijke wandeling maken.
Via Bernkastel-Kues rijden we richting Kyllburg, om daar onze reis officieel af te sluiten.
We genieten van het weer, het zwembad en de BBQ en kunnen niet geloven dat het er alweer op zit.

Wat was het een prachtige reis, onze huwelijksreis, ons eerste echte avontuur met Barry.
Wat hebben we genoten, van de natuur, de rust, de prachtige routes en vooral van elkaar.

Vijf jaar geleden begon ons sprookje samen. Princess Peartree vond haar Prince Charming en sindsdien is elke dag een avontuur.
Samen met Barry zullen we nog vele avonturen gaan beleven. Avonturen die ons leven verrijken door het ontdekken van bijzondere plekken, unieke ervaringen en mooie herinneringen voor het leven.

And they lived happily ever after..

The End.

Michelle

Wat een heerlijk verhaal weer om te lezen. Op naar de volgende belevenissen met Barry en Sjaak ;-)

Annemiek

Wat fijn dat jullie zo hebben genoten! Wij hebben ontzettend meegenoten dankzij jullie verhalen. :-)